כיצד נעתיק איורים, כותרות ודוגמאות לבָּד

נייר העתקה זהו אחד הפלאים של עולם הרקמה. כלי שימושי שאפשר להעביר בעזרתו כל דוגמא לבָּד- איורים, כותרות, שרטוטים ותכנונים מדוייקים.

כיצד משתמשים בנייר העתקה?

נייר העתקה מכונה לעיתים גם "נייר טרנספר" או "נייר קופי". הוא דומה מבחינת הרעיון לנייר הקופי שהיה משמש בעבר להעתקת מסמכים במכונת הכתיבה אך להבדיל, הוא מיועד לבדים, לא מכתים ולא מלכלך.  

צידו האחד של נייר העתקה מצופה בחומר גירי לסימון בדים. החומר יבש, לא נמרח ולא שמנוני. ניירות העתקה הם רב פעמיים ואפשר להשתמש בהם שוב ושוב.

ניירות העתקה מגיעים בצבעים שונים- צהוב, כחול, לבן ועוד. נבחר את צבע הנייר כך שיהיה שונה מצבע הבד, כדי שיראה היטב. לבדים לבנים מומלץ להשתמש בנייר כחול או צהוב, ולבדים כהים- בנייר לבן.


שלבים בהעברת דוגמא לבָּד

נדגים על הכותרת Live, Love, Laugh עיצוב שעשיתי לשימוש חינם אותו ניתן להוריד מכאן, לשמור על המחשב ולהדפיס במדפסת הביתית.


ניירות ההעתקה מגיעים במידות שונות, 50X50 ס"מ ויותר (תלוי ביצרן). גזרו את את הנייר לששה חלקים שווים וכך תקבלו שש פיסות בגודל הקרוב לגודל A4, גודל נוח לעבודה. השתמשו בשישית הגליון ואת היתר שמרו בניילונית לעבודות עתידיות, או- גזרו חתיכת של נייר הרצויה לכם לפרויקט. 

 

♢ נגזור פיסת בד בגודל הרצוי לנו. נניח על שולחן העבודה את הבד, עליו את נייר ההעתקה, כשהצד הגירי (הצבעוני) כלפי מטה, ומעליו את העיצוב שלנו. נתפוס את שלוש השכבות יחד בסיכות תפירה לבל יזוזו.  


♢ נשתמש בעיפרון קהה (כדי שלא לפצוע או לחורר את הניירות). ביד אחת נחזיק את הנייר לבל יזוז וביד שניה נעבור על העיצוב בעזרת העיפרון ביד חזקה ומדוייקת. 

רצוי לעשות טסט קטן ורק אחר כך להמשיך הלאה. סמנו קו אחד קטן, ראו שעבר לבָּד (כך נוודא שלא הנחנו את הנייר הפוך), ורק לאחר מכן המשיכו ליתר העיצוב.

♢ אחרי שעברנו על כל קווי העיצוב נסיר את הדף העליון ואת נייר ההעתקה ונראה שהעיצוב עבר לבד!

אם יש צורך לחזק חלקים אפשר לעבור עליהם כעת בעזרת העיפרון או בעזרת טוש נעלם. היתרון של הטוש הנעלם הוא שלהבדיל מהעפרון בעוד כיומיים הוא כבר לא יראה על הבד.

 אפשר להתחיל לרקום!


טיפים להעברת תמונה לבָּד

נייר העתקה הוא חומר רב פעמי ומאוד שימושי. גליון אחד יכול לשמש אותנו שנים רבות. אפשר להעביר בעזרתו איורים מהנייר למגוון של חומרים. ניירות העתקה הם חומר מקסים שאפשר לתת לילדים להתנסות. סוג של חומר שטוב שיש בבית.

♢ את גליון נייר ההעתקה גזרו לפיסות, כדי שיהיה יותר נוח לעבוד וגם פחות בזבזני. בסיום העבודה שמרו על הנייר לשימוש חוזר.

♢ מומלץ לעבוד בעדינות ולא להכתים את הבד בחומר היכן שלא הכרחי. 

♢ ניתן למחוק את הסימונים של נייר העתקה על ידי הרטבת הבד או שטיפה במים. 

 
כותרת על דף נייר, נייר העתקה צהוב ובד
נניח את נייר העתקה בין הבן לבין העיצוב כך שהצד הצהוב יהיה כלפי מטה
נעבור על העיצוב בעיפרון כהה, בחוזקה ובמדוייק
הדוגמא עברה לבד
מתקם את החישוק ונרקום